szíjále tövig.anyád.com\novakigyikok
Menü
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Játékok
     
Elérhetőségeim:

számom: 06202616355

e-mail: kusz4@freemail.hu

msn: kusz4@freemail.hu
     
Üdvözöllek a nováki gyíkok oldalán! Van itt sok szar, ha gondolod akkor nézegess! By Kusz
szótár

     
világóra
     
hány
látotagó olvassa a lapot.
     
szövegek
szövegek : Lada tuning

Lada tuning

Kusz  2006.08.05. 09:52

Sok jótanács van itt a tuningoláshoz!

LADA 1200-1600 alaptuning leírás (?85-110 LE)

Ez a leírás azoknak a sportolóknak íródott, akik a motorsportban aktívan részt vesznek.
Mivel ez a tuningleírás nem a maximális teljesítmény elérésére törekszik, ezért a motorok hétköznapi használatra is alkalmasak.
A teljesítménynövelés előfeltétele a szakismeret, szakmai rátermettség, ügyesség, néhány célszerszám, valamint szelepmaró és flexibilis tengelyű turbómaró, csiszoló-polírozó szerszám.
A teljesítménynövelést elsősorban a szériaalkatrészek átalakításával érjük el, csak a kipufogó rendszert kell újraépíteni.
A munkálatok megkezdése előtt meggyőződünk a motor tökéletes műszaki állapotáról.

1. A hajtókarokat tehermentesítjük, a felső kovácsolási feleslegtől megszabadítjuk. Kimérjük, hogy súlyuk egyforma legyen. Az alsó kovácsolási felesleget szintén lecsökkentjük, de csak annyira, hogy a csapágy stabilitása megmaradjon, a súlyegyenlőségre vigyázva, hogy minden hajtókar azonos súlyú legyen. Ez után a hajtókarokat hosszanti irányban csiszoljuk és polírozzuk, hogy ne keletkezhessenek hajszálrepedések. A készremunkálás után a hajtókarok derékszögelése szükséges.
2. A hengerfej megmunkálása az égéstérrel kezdődik. Az öngyulladás megakadályozása érdekében minden éles sarkot R=0,5-1,0 mm rádiusszal lekerekítjük, csak a gyertya furatoknál alkalmazunk nagyobb, kb. R=3,0 mm rádiuszt. Az 1200 és 1300-as motoroknál a sűrítési arány növeléséhez a hengerfejből 1,0-1,5 mm-re lemarunk, az 1500 és 1600-as motoroknál nem a hengerfejből, hanem a motorblokkból marunk le 1,0-1,5 mm-t. Ahhoz hogy a hengerben magas fordulaton jó töltést és ennek megfelelően magasabb időkeresztmetszetet érjünk el, a szívószelep ülésének átmérőjét 34 mm-re, a kipufogó szelep ülésének átmérőjét 28,5 mm-re növeljük. Egy 45°-os szelepmaróval a szívószelepnél 1,5-2,0 mm-es kúpos ülést készítünk. A marásnál keletkezett éleket R=0,5 mm rádiusszal lekerekítjük. Ezután a csatornákat egy hajlékony tengelyű maróval megnagyobbítjuk, a szívócsatornát 300 mm átmérőjűre, a kipufogót 28,5 m átmérőjűre. A szelepvezetőt legömbölyítjük, a csatornákat csiszoljuk és polírozzuk.
3. A porlasztók minden típusa alkalmas az átalakításra, az új típusok (vákumvezérelt) átalakítás nélkül felhasználhatók.


 
 
 

LADA 1200-1600 alaptuning leírás (?85-110 LE)

 

Ez a leírás azoknak a sportolóknak íródott, akik a motorsportban aktívan részt vesznek.

Mivel ez a tuningleírás nem a maximális teljesítmény elérésére törekszik, ezért a motorok hétköznapi használatra is alkalmasak.

A teljesítménynövelés előfeltétele a szakismeret, szakmai rátermettség, ügyesség, néhány célszerszám, valamint szelepmaró és flexibilis tengelyű turbómaró, csiszoló-polírozó szerszám.

A teljesítménynövelést elsősorban a szériaalkatrészek átalakításával érjük el, csak a kipufogó rendszert kell újraépíteni.

A munkálatok megkezdése előtt meggyőződünk a motor tökéletes műszaki állapotáról.

 

1.      A hajtókarokat tehermentesítjük, a felső kovácsolási feleslegtől megszabadítjuk. Kimérjük, hogy súlyuk egyforma legyen. Az alsó kovácsolási felesleget szintén lecsökkentjük, de csak annyira, hogy a csapágy stabilitása megmaradjon, a súlyegyenlőségre vigyázva, hogy minden hajtókar azonos súlyú legyen. Ez után a hajtókarokat hosszanti irányban csiszoljuk és polírozzuk, hogy ne keletkezhessenek hajszálrepedések. A készremunkálás után a hajtókarok derékszögelése szükséges.

2.      A hengerfej megmunkálása az égéstérrel kezdődik. Az öngyulladás megakadályozása érdekében minden éles sarkot R=0,5-1,0 mm rádiusszal lekerekítjük, csak a gyertya furatoknál alkalmazunk nagyobb, kb. R=3,0 mm rádiuszt. Az 1200 és 1300-as motoroknál a sűrítési arány növeléséhez a hengerfejből 1,0-1,5 mm-re lemarunk, az 1500 és 1600-as motoroknál nem a hengerfejből, hanem a motorblokkból marunk le 1,0-1,5 mm-t. Ahhoz hogy a hengerben magas fordulaton jó töltést és ennek megfelelően magasabb időkeresztmetszetet érjünk el, a szívószelep ülésének átmérőjét 34 mm-re, a kipufogó szelep ülésének átmérőjét 28,5 mm-re növeljük. Egy 45°-os szelepmaróval a szívószelepnél 1,5-2,0 mm-es kúpos ülést készítünk. A marásnál keletkezett éleket R=0,5 mm rádiusszal lekerekítjük. Ezután a csatornákat egy hajlékony tengelyű maróval megnagyobbítjuk, a szívócsatornát 300 mm átmérőjűre, a kipufogót 28,5 m átmérőjűre. A szelepvezetőt legömbölyítjük, a csatornákat csiszoljuk és polírozzuk.

3.      A porlasztók minden típusa alkalmas az átalakításra, az új típusok (vákumvezérelt) átalakítás nélkül felhasználhatók.

 

Porlasztó 1200 és 1300-as típusokhoz két variációban

 

 

Mechanikus

Vákumos

 

 

I.

II.

I.

II.

Szívótorok Æ (mm)

23

24

23

27

Üresjárati fúvóka

0,45

0,60

0,45

0,5-0,7

Fő levegőfúvóka

150

180

150

155

Főfúvóka

130

150

130

165-170

Kis levegőtölcsér

8,5

10,5

8,5

8,5

Üzemanyagfúvóka

1,50-1,90

1,50-1,90

1,65-1,90

1,65-1,90

Levegőfúvóka

1,20

1,20

1,20

1,20

Keverőfúvóka

1,70

1,70

1,70

1,70

               

 

Porlasztó 1500 és 1600-as típusokhoz

 

Szívótorok Æ (mm)

23

24-26

Üresjárati fúvóka

változatlan

változatlan

Fő levegőfúvóka

150

150-170

Főfúvóka

130

150-165

Kis levegőtölcsér

8,5

8,5

 

 


Kipufogórendszer

 

Első variáció

A széria rendszert használjuk fel, a fő (hátsó) kipufogódobig, amit a mellékelt rajz szerint készítünk el. Ez a kipufogó dob kb. 7 LE-vel emeli a teljesítményt a széria autóhoz képest.

Második variáció

Csak a széria Y-t használjuk fel, ettől kezdve megváltoztatjuk a rendszert. A széria Æ40 mm-es csövet kicseréljük Æ50 mm-esre. (erre a célra a ROBUR tgk. Kipufogó csöve felhasználható) Ezt a rendszert előtompító nélkül, csak egy hátsódobbal építjük meg, amit a mellékelt rajz szerint készítünk el. Ez a kipufogó rendszer kb. 13 LE teljesítménynövelést biztosít a széria kipufogórendszhez képest. A végcső a kipufogódob után 30 cm hosszaú legyen. Ezt a méretet mindkét esetben be kell tartani, mert különben leromlik a teljesítmény.

 

Teljesítmények

 

A motorok alapos és jó munkavégzés esetén, 1200-1600 lökettérfogat között 85-110 LE teljesítményűek lesznek.

A maximális forgatónyomaték minden motornál 4500 f/percnél, a maximális teljesítményt 6500 f/percnél jelentkezik.

 
  Kipufogórendszer

Első variáció
A széria rendszert használjuk fel, a fő (hátsó) kipufogódobig, amit a mellékelt rajz szerint készítünk el. Ez a kipufogó dob kb. 7 LE-vel emeli a teljesítményt a széria autóhoz képest.

 

 

 

 
Második variáció
Csak a széria Y-t használjuk fel, ettől kezdve megváltoztatjuk a rendszert. A széria 40 mm-es csövet kicseréljük 50 mm-esre. (erre a célra a ROBUR tgk. Kipufogó csöve felhasználható) Ezt a rendszert előtompító nélkül, csak egy hátsódobbal építjük meg, amit a mellékelt rajz szerint készítünk el. Ez a kipufogó rendszer kb. 13 LE teljesítménynövelést biztosít a széria kipufogórendszhez képest. A végcső a kipufogódob után 30 cm hosszaú legyen. Ezt a méretet mindkét esetben be kell tartani, mert különben leromlik a teljesítmény.
 

 

 

A rajzok elég gyatrák, de majd korrigálom. :-(

  Teljesítmények

 

A motorok alapos és jó munkavégzés esetén, 1200-1600 lökettérfogat között 85-110 LE teljesítményűek lesznek. A maximális forgatónyomaték minden motornál 4500 f/percnél, a maximális teljesítményt 6500 f/percnél jelentkezik.

     
ide írjál
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Mókus Rádio
     
naptár
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
MP3 Kereső
Pénzátváltó


=
     
jó oldalak
     
rallys oldalak
     
magyar rally csapatok
     

Online rádióhallgatás:


Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan